Extrait :
"(...) Schwalbe recently released an all-new Nobby Nic that should make everybody happy. (...)"
"(...) appears more like a lightweight version of the German tire maker's Hans Dampf (...)"
"(...) Previous Nic's had an empty space between the center-blocks and the side tread, which caused the tires to hunt for cornering grip on hard surfaces. The new tire has far more substantial edging tread and Schwalbe added a staggered row of transition blocks to ensure that there are no more surprises when entering or exiting corners. (...)"
"(...) The new tire is quick rolling (...)"
"(...) Straight-line braking traction is not quite as impressive as Schwalbe's Hans Dampf, but it is darn close (...)"
" (...) The fun begins in the twisty stuff. (...) the new design sticks like glue to a wide variety of surfaces. (...)"
Bah tu sais on parle on parle, mais pendant ce temps, on sait que les Belges, eux, ils roulent et que souvent ils nous en remontrent.
Perso dans tous les cas, je préfère avoir un pneu plus cramponné devant que derrière, histoire de savoir que celui qui va décrocher en premier n'est pas l'avant.
Le Z Max , c'est issus du vintage. Ritchey a du sortir ça en 95 environ et c'est devenu une référence, perso je ne roulais qu'avec ça et il le font encore , il me semble, a vérifier